Efactuur

Bent u boekhouder of accountant?

Gebruikt u al e-facturatie of houdt u de boot nog even af?

Laat het ons weten via deze enquête. De resultaten van deze bevraging kunt u begin februari hier bekijken.

Doet u het ?

Wordt dan met uw bedrijf e-invoicing ambassadeur! We zoeken enthousiaste ondernemers voor wie e-factureren het “nieuwe normaal” is en die hun ervaringen willen delen met andere bedrijven. Bent u zo’n ondernemer of heeft u zo’n onderneming als klant, contacteer ons: kathy.vanhoorne@premier.fed.beMeer info.

Partners

De overheid en de ondernemingsorganisaties, de Instituten van de cijferberoepen en de technologiesector slaan de handen in elkaar om ondernemingen en consumenten te informeren over de voordelen en de mogelijkheden van elektronische facturatie. 

Wetgeving

Vanaf 1 januari 2013 worden papieren en elektronische facturen gelijk behandeld. Dat betekent dat vanaf dan factuurgegevens zowel op papier als via elektronische weg kunnen worden verstuurd en ontvangen. Dat principe staat in de Europese Richtlijn die de factureringsregels bepaalt. De Belgische BTW-administratie heeft dit principe ook in de Belgische regelgeving ingeschreven.

Gedragscode

De gedragscode is bestemd voor de elektronische facturatie tussen een leverancier en de consumenten. Het geeft hen een duidelijk en vast kader.

Voorbeelden

Elektronisch factureren is mogelijk, gemakkelijk en biedt vele voordelen! De elektronische factuur wordt reeds gebruikt door tal van Belgische ondernemingen.

Hier vind u getuigenissen die op het terrein werden verzameld.

Contact

Uw ervaring met e-facturen delen?

mail naar dav@premier.fed.be

Vragen over de regelgeving en e-facturen?

call center :

Vragen over technologische oplossingen?

Vraag advies aan uw boekhouder of neem contact op met Agoria

Vragen over boekhouding en e-facturen of het opzetten van een controlespoor?

Vraag advies aan uw boekhouder of aan één van de Insituten van de cijferberoepen.

Technische problemen met de website

mail naar dav@premier.fed.be